tirsdag 16. august 2011

Forrige helg.

Sist helg var vi ute på tur igjen. Denne gangen fant vi ikke mye og det vi fant var vel det som kan kalles søppel. Vi skulle prøve ut en ny plass som vi spontant tenkte ut når vi kjørte. Denne plassen har nær tilknytting til skiløypene ved Gråkallen. Dette resulterte i funn av blant annet søppel etter swix skismurning. Dette er sikkert spennende for en søker som også har stor glede av å gå på ski, noe verken jeg eller fruen har. Vi fant også diverse annet som også havnet i søpla rimelig fort.

Etter en stund fant vi ut at vi skulle kjøre tilbake til et sted vi hadde vært tidligere. Der fant vi en tomhylse fra 1946 og et kronestykke. Vi fant også noe som ikke gav utslag på søkeren, men gav utslag i følelsene og ikke minst i nesen. Noen hadde begravd hunden sin der, men dessverre ikke dypt nok. Vi kunne se gul pels som fuglene eller andre dyr hadde dradd utover, og rester fra en gul pose som var revet opp. Dessverre hadde de som  sikkert hadde gitt hunden sin er verdig begravelse i turområdet der de pleide og leke seg ikke gravd dyret langt nok ned. Etter dette synet valgt vi å avslutte søket og reise hjem.

Vi har tidligere lagt merke til at søkeren har oppført seg rart. Som dere ser av filmen under så lager den vel mye støy til tider. Så vi har fått noen sjekk punkter av Eskeland Electronics AS hvor vi kjøpte den for å finne ut hva som skjer. Men selvfølgelig oppførte den seg fint på denne turen. Men vi skal prøve de punktene som gjenstår, neste gang den begynner.



Vi hadde planer for en ny tur på søndagen, men valgt å være sosiale med gode venner istedet. Så vi håper på godt vær snart, slik at vi kan ta turen ut igjen og jakte etter flere spennende ting som ligger skjult i bakken.

Som dere ser av bildet under så var det ikke mye å rope hurra for denne gangen.


Her er vår Fisher F2 :)

1 kommentar:

  1. Hei, jeg har opplevd det samme noen ganger med min F2. Jeg har kommet frem til at det er fire ting som kan foresake dette.
    1 - Det er strømledninger/høyspent like i nærheten.
    2 - Du går med mobiltelefon i lomma.
    3 - Det er et kraftverk i nærheten (med det mener jeg opptil 1km unna)Ja har opplevd det, var på en liten øy. hadde ikke telefon på meg og ingen strømkilder på øya.
    4 - Fisher F2'en kan bli forstyrret av andre detektorer. Var på søketur med en kompis som har Desus xp og da måtte jeg holde meg ca 50m unna for å ikke få problemer.

    Det eneste jeg har funnet ut hjelper er å bruke det største søkehodet. Det minste søkehodet(4") plykker opp forstyrrelser svææært lett, 8" som det ser ut som du bruker i videoen er bedre og det kan hende at 10" hodet er enda litt bedre til å holde seg unna forstyrrelser.

    Mvh Bård Gauden

    SvarSlett